Algemene voorwaarden

Algemene richtlijnen

Het techniekteam wil graag dienstbaar zijn voor de Bron tijdens diensten en activiteiten in de Bron. Om alles goed te laten verlopen hebben we een aantal richtlijnen gemaakt voor de trekkers van de diensten/activiteiten.

Het invullen van dit formulier is geen garantie dat de dienst plaats mag vinden. De dienst is pas definitief wanneer de status "Bevestigd" is. Bij twijfel word je geadviseerd dit na te vragen bij de planners.

Eindverantwoordelijke voor de techniek is ??
Contactpersoon en ontwikkelaar van dit systeem is Bart Kooijman.
Contactpersoon voor het camera- en regieteam is Marius Kamerbeek.
Contactpersoon voor muziek bij speciale diensten is Michiel F.

Ook als je een activiteit organiseert waarbij de organisatie een eigen installatie meeneemt dien je contact op te nemen met het techniekteam. Het podium moet dan hoogst waarschijnlijk leeg gehaald en voor zondagochtend weer opgebouwd. Hiervoor is ook inzet van het techniekteam nodig.

Wij verwachten minimaal 2, maar liefst 3 maanden van te voren een aanvraag via dit systeem. Vul het hele formulier zo goed mogelijk in. Let vooral op de datum en tijdstippen. Soms moet een techniekmedewerker vrij vragen van het werk om je aangevraagde dienst te kunnen draaien.

Uiterlijk twee weken voor de dienst lever je een opbouw van het programma (draaiboek) in bij de aan jouw dienst gekoppelde techniekmedewerkers. In dat draaiboek staan de liederen, spreekmomenten, bijzonderheden voor de techniekmedewerkers, etc met hun globale tijdsduur.

Als er liederen op het programma staan die niet in Opwekking of de eigen selectie van de Bron staan moeten deze apart in de beamer gezet worden. Lever deze minimaal een week van tevoren aan, maar het liefst zodra het programma bekend is.

Wanneer er een aanvraag binnen komt zullen wij binnen een week laten weten of er iemand beschikbaar is en of de activiteit georganiseerd kan worden.

Mocht een activiteit vastliggen en gepubliceerd zijn voordat er techniek is geregeld, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van een gekwalificeerde geluidsman/-vrouw die goedkeuring heeft van het techniekteam. Zonder deze goedkeuring kan de activiteit niet georganiseerd worden. Wij zijn in dat geval dus niet meer verantwoordelijk voor het vinden van techniekbemensing; wel dragen wij de eindverantwoording over de geluidsinstallatie en de beamer.

Speciaal bij huwelijksdiensten

  • Wij werken graag mee aan huwelijksdiensten, mits deze in de Bron plaatsvinden.
  • Zorg ervoor dat er een aanspreekpunt is die op de hoogte is van de invulling van de dienst. Bijvoorbeeld een ceremoniemeester. Vul de gegevens van deze persoon in bij "Opmerkingen" aan het einde van het formulier.
  • Als je voor je huwelijksdienst een band nodig hebt, dien je daarvoor de contactpersoon "muziek bij speciale diensten" te benaderen. Oefendata voor bands worden (indien nodig) afgestemd met de geluidsman.

Informatie m.b.t. de lichtinstallatie

Binnen de Bron hebben we 20 bestuurbare lampen / armaturen tot onze beschikking. Daarvan zijn er:

  • 6 kleurloze lampen (aan het dak) aan waarmee we delen van het podium verlichten
  • 4 kleurloze zwaardere lampen (ook aan het dak) waarmee we delen van het podium sterker kunnen verlichten
  • 2×4 LED lampen (links en rechts van het podium) waarmee we kleuren op de muren rondom het podium kunnen maken
  • 2 LED balken die portabel zijn en overal rondom het podium ingezet kunnen worden

Er zijn niet veel techniekmedewerkers die in staat zijn om uw dienst van "interactief licht" te voorzien (live-mixing). Het kan dus zijn dat de dienst met statisch licht gedaan gaat worden. Wij hopen op uw begrip hiervoor.